ОСНОВНИЙ НАПРЯМ,ОСВІТНІ ПРОГРАМИ.

 

Педагогічний колектив закладу дошкільної освіти «Вишенька» обрав для вивчення освітню програму "Дитина".

Також в закладі  використовують парціальну програму "Україна - моя

 

Батьківщина" та "Дошкільнятам"-освіта для сталого розвитку

 

(автор Наталя Гавриш,Олена Пометун).

 

 

Download
Освітня програма-Дитина.nmc.pdf
Adobe Acrobat Document 1.3 MB
Download
Освітня програма-Україна-моя-Батьківщина
Adobe Acrobat Document 562.1 KB
Download
Освітня програма Дошкільнятам..pdf
Adobe Acrobat Document 218.1 KB
Download
освітня програма 23-24 н.р..pdf
Adobe Acrobat Document 871.7 KB

 

         Пріоритетний напрямок  роботи спрямований на:

реалізацію завдань екологічного і національно-патріотичного виховання.

 

Методична робота закладу спрямована на:

- вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя;

- стимулювання творчого потенціалу педагогів;
- підвищення педагогічної культури педагогів;
- вдосконалення педагогічної майстерності;
- розвиток спеціальних умінь та навичок;

- формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.


Напрямки методичної роботи: 
підвищення соціально – психологічної культури вихователів;
• вдосконалення педагогічної майстерності;
• розвиток спеціальних умінь та навичок.


Принципи методичної роботи:
•педагогічна співпраця з вихователем;
• робота в режимі довіри, доброзичливості;
• творча атмосфера , стимулювання творчої активності;
• принцип допоміжно – регульованого контролю;
• надання вихователеві права вибору;
• системність методичних заходів;
• принцип "Я – повідомлень” у спілкуванні;
• щоденна допомога; 

випереджувальний характер методичної роботи.

  

Дистанційне навчання.

 

У статті 9 Закону України «Про освіту» відмічено, що однією з форм здобуття освіти є дистанційна форма здобуття освіти. Вона визначається індивідуалізований процес здобуття освіти, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, що функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.

 

У листах МОНУ від 11.10.2017 № 1/9-546 «Методичні рекомендації щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців» та від 27.09.2010 № 1/9-666 «Про організацію роботи з дітьми п'ятирічного віку» зазначено, що «оперативно обмінюватися інформацією з батьками найзручніше в Інтернеті. У пригоді стануть сторінки сайтів закладів дошкільної освіти, електронне листування, онлайн-спілкування у закритій групі в соціальних мережах тощо» та відмічена важливість «розроблення та запровадження медіа-освіти, створення інформаційних дошкільних програм, зокрема "Електронної пошти для батьків" з питань розвитку дітей п'ятирічного віку». Це все стосується взаємодії з батьками та дає змогу навчити їх проводити час з дитиною з користю.

Але педагоги мають змогу не тільки інформувати батьків, а й проводити освітню роботу з дітьми.

Інструментами спілкування при дистанційному навчанні можуть бути:

·         Електронна пошта– це стандартний сервіс Інтернету, що забезпечує передавання повідомлень, як у формі звичайних текстів, які в інших формах (програмах, графіці, звуках, відео) у відкритому чи зашифрованому вигляді.

·         Форум– найпоширеніша форма спілкування.

·         Чат– спілкування користувачів мережі в режимі реального часу, засіб оперативного спілкування людей через Інтернет. Є кілька різновидів чатів: текстовий, голосовий, аудіо-, відеочат.

·         Відеоконференція– це конференція реального часу в on-line режимі. Вона проводиться у визначений день і в призначений час. Відеоконференція – один із сучасних способів зв’язку, що дозволяє проводити заняття у «віддалених групах», коли вихованці та вихователь знаходяться на відстані. Отже, обговорення відбувається у режимі реального часу. Вихователь і діти можуть бачити один одного.

·         Блог. Це форма спілкування, яка нагадує форум, де право на публікацію належить одній особі чи групі людей.

·         Соціальні мережі Telegram та Viber дозволяють створювати закриті та відкриті канали, групи, чати, обговорення тем, завдань, проблем, інформації.

·          

В нашому закладі найпоширенішою практикою є:

  • Створення в соціальної мережі Viber групи та групи у Facebook для батьків та надання рекомендацій щодо здійснення освітньої роботи за окремими темами (фото-,аудіо-,відео-,письмово тощо) та отримання фотозвітів.
  • Надсилання посилань на сторінки з розвиваючими завданнями, аудиоказками, піснями, поробками, фізичними вправами в мережі Інтернет,
  •  Надсилання відео-роликів за темами занять,
  • Проведення конкурсів, марафонів, флешмобів.  

"ЛІТНЄ ОЗДОРОВЛЕННЯ ДІТЕЙ В  ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ"

Літній оздоровчий період в закладі дошкільної освіти –це не лише ігри, розваги та цікаве дозвілля, а й закріплення отриманих знань у різних видах дитячої діяльності, загартування та зміцнення здоров'я вихованців. Літо є найсприятливішим періодом для зміцнення здоров'я, загартування та всебічного розвитку дітей.

Підготовка до літнього оздоровлення дітей в ЗДО "Вишенька" розпочинається в кінці навчального року (не пізніше травня). Питання про підготовку та організацію літнього оздоровлення дітей заслуховується та схвалюється на підсумковій педагогічній раді в кінці навчального року.

Важливим завжди, а особливо актуальним влітку, є завдання збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я дітей, а також забезпечення повноцінного, гармонійного та всебічного їх розвитку.

Освітній процес у літній період організовується відповідно до: законів України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”, “Про охорону дитинства”. Враховуються методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України ), які визначають напрями діяльності ЗДО в період дії воєнного стану: “Щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану”; “Щодо проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з питань уникнення враження мінами, вибухонебезпечними предметами та ознайомлення з правилами поводження в надзвичайних ситуаціях”; «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні». Багато питань розкрито в методичних рекомендаціях “Щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в літній період в умовах воєнного стану“ за попередній 2023 рік. Дії керівника ЗДО представлено в брошурі “Пам’ятка керівника закладу дошкільної освіти щодо організації роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності".

Робота ЗДО "Вишенька" у літній період спрямована на організацію змістовної, різноманітної діяльності з метою оздоровлення дітей, забезпечення їх активного відпочинку, закріплення і розширення уявлень про навколишній світ.

Планування освітнього процесу відбувається з орієнтацією на тривале перебування дітей в природному середовищі із залученням усіх природних ресурсів (повітря, вода, сонце, пісок, рослини, природне довкілля в цілому тощо), які сприяють загальному розвитку дитини та її освіті в цей період.
Створені необхідні умови для організації різних видів діяльності дітей : ігрової, рухливої, пізнавальної, мовленнєвої, образотворчої, театралізованої, музичної, трудової. При цьому враховується: вік дітей, місце проведення, погодні умови.

Забезпечено тісну співпрацю вихователів, помічників вихователя, вузьких спеціалістів та батьків.

Освітня діяльність ЗДО "Вишенька" у літній оздоровчий період організовується на основі плану роботи на літній оздоровчий період, який регулює цілісний процес взаємодії дорослих і дітей та носить особистісно-орієнтований характер.

План роботи на літній період розробляється у травні, схвалюється педагогічною радою закладу та затверджується директором.

ОРІЄНТОВНА СТРУКТУРА ПЛАНУ РОБОТИ НА ЛІТНІЙ ОЗДОРОВЧИЙ ПЕРІОД:

- завдання роботи ЗДО на оздоровчий період;
- робота методкабінету, методична робота з кадрами: консультації, практикуми, взаємне відвідування занять, примірне перспективне планування, поповнення ЗДО літературою, посібниками, іграшками тощо;
- дослідження ходу і стану оздоровлення дітей, організації життєдіяльності дошкільників;
- організаційно-педагогічна робота: співпраця зі школами, бібліотеками та іншими установами, з батьками дітей; проведення свят і розваг;
- робота медичного кабінету;
- адміністративно-господарська діяльність.

Орієнтовне календарне планування на літній оздоровчий період в ЗДО "Вишенька":

1.Ранкова гімнастика.
2. Гімнастики після денного сну.
3. Загартувальні заходи.
4. Взаємодія з батьками.
5. Режимні моменти.
6. Організовані види діяльності.

Вибираючи форми роботи з дітьми педагоги враховують утворення зведених різновікових груп, яка передбачає роботу по підгрупах, диференціацію завдань і видів діяльності з дітьми.

Залучаючи дошкільників до різних видів діяльності, враховується: вік дітей, погодні умови, місце проведення, характер попередньої та наступної діяльності.

Календарному плануванню роботи на щодень передує перспективне планування.

На літній оздоровчий період у ЗДО "Вишенька", планується робота так, аби діти:

- проводили максимум часу свіжому повітрі; спали вдень достатньо для свого віку;
- збалансовано харчувалися;
- мали оптимальну рухову активність;
- дотримувалися повітряного, сонячного та питного режиму, вимог до одягу і взуття.

Скорочується перебування дошкільників на свіжому повітрі, якщо:
- сильний вітер;
- температура повітря вище + 35о С у затінку;
- злива;
- гроза.

 

БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ

Створення здорових і безпечних умов навчально-виховного процесу, запобігання травматизму його учасників є одним з основних завдань при організації навчально-виховного процесу. Важливий етап у розв'язанні цього завдання організація профілактичної, роз'яснювальної роботи серед вихованців щодо запобігання травматизму.

Правильна організація профілактичної роботи допомагає зберегти життя і здоров'я наших дітей не лише в дошкільному  закладі, а й на  вулиці та  вдома . Вихователь докладає максимум  зусиль, роз'яснюючи дітям, як правильно діяти у незвичайних, небезпечних ситуаціях. Поради рятувальних служб і, з часом, накопичений досвід  роботи дає змогу якісно провести  відповідну  роботу  з  дітьми  та  їх  батьками.

Робота з безпеки життєдіяльності проводиться з вихованцями. Він охоплює питання охорони здоров'я, безпеки дорожнього руху, пожежної  оперативного реагування під час надзвичайних ситуацій, безпеки побуту тощо.

Інструктаж із безпеки життєдіяльності проводиться на початку деяких  занять..

Робота  з  даної  проблеми направлена  на  виконання Законів  України «Про охорону праці», «Про пожежну безпеку»,  «Про правові засади цивільного захисту» і інші  організовано  цілеспрямовану профілактичну роботу  серед дошкільників, щодо профілактики  травматизму невиробничого характеру, формування у підростаючого покоління світоглядних та етичних основ здорового способу життя.

Основні  напрямки  роботи:

1. Надати дітям поняття свідомого розуміння дітьми цінності власного життя та здоров’я;

2. Формувати поняття про стихійні явища природи(землетрус, повінь, бурю, ожеледицю, грозу, град тощо), ознайомлення з природою їх виникнення, характерними ознаками, негативними наслідками;

3. Надання оволодіння чуттям небезпеки щодо вогню й електричного струму, вмінням дотримуватися правил протипожежної безпеки, швидко знаходити правильний вихід у небезпечній ситуації;

4. Формувати вміння обережно поводитися з ліками та хімічними речовинами(ртуть у градуснику, отрута проти шкідників садів і городів, побутова хімія);

5. Формувати знання про небезпечні для життя людини отруйні рослини;

6. Формувати вміння надавати першу допомогу собі та іншим людям у разі травми, нещасного випадку;правильно поводитися у разі загрози та виникнення надзвичайних ситуацій.

 ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП:

      1. Планування та проведення освітньо-виховної роботи з формування в дітей знань про можливу небезпеку природного і техногенного характеру та закріплення на практиці стереотипу правильної поведінки в умовах надзвичайних ситуацій;

  2. Ознайомлення дошкільнят з причинами виникнення надзвичайних стуацій під час екскурсій,прогулянок; організації ігор, вечорів, розваг тощо для усвідомлення дітьми цінності свого життя і здоров’я, формування гуманного ставлення до людей, які потрапили в біду.

                                                               

                                                                    

ЕТАП ВПРОВАДЖЕННЯ :

1. Моделювання та аналіз відповідних ситуацій разом з дітьми у групі, проведення бесід, сюжетно-рольових ігор, заохочування малят до художньої творчості на тему безпеки життя,  максимальне використання навчально-методичних матеріалів та наочності планів, альбомів, ілюстрацій, дитячої художньої літератури, відеофільмів тощо );

2. Забезпечення дітей у групах ігровим матеріалом (тематичними іграми та іграшками, атрибутами для творчих ігор тощо ) для цілеспрямованої роботи з формування навичок поведінки у разі загрози або виникнення надзвичайної ситуації;

                                        

Download
Звіт про проведення Тижня безпеки.pdf
Adobe Acrobat Document 1.3 MB
Download
Порадник - Правила що збережуть тобі жит
Adobe Acrobat Document 2.4 MB
Download
Презентація вибухонебезпечні предмети.pd
Adobe Acrobat Document 6.5 MB
Download
Супергерої безпеки.pdf
Adobe Acrobat Document 2.8 MB

 

РОБОТА МЕТОДИЧНОГО КАБІНЕТУ

 

В методичному кабінеті закладу

створені умови для організації методичної  роботи.

 

Інформаційні матеріали:

- нормативні документи, інструктивно – методичні матеріали;

- матеріали з правової освіти;

- управління та контроль;

- ділові дані про педпрацівників ЗДО;

- матеріали атестації педпрацівників;

- робота з батьками;

- матеріали участі ЗДО в районних заходах;

- фото, відео – матеріали.

 

        Вся методична робота в закладі дошкільної освіти підпорядкована систематичному плану роботи, який складається на основі глибокого аналізу за минулий навчальний  рік, комплексного вивчення результатів, здобутків, педагогічних знахідок. До річного планування залучаються всі працівники закладу, враховуючи їхню кваліфікацію, творчі здібності, можливості, їхні запити, побажання, зауваження.        

Види і форми планування освітнього процесу в закладі обговорюються та схвалюються педрадою на початку навчального року. При плануванні роботи закладу дошкільної освіти керуємося принципом актуальності, науковості, наступності, перспективності, системності, які забезпечують відповідність змісту планів досягненням психолого-педагогічної науки та позитивного педагогічного досвіду, орієнтацію змісту плану на потреби сьогодення та забезпечення якості розвитку, вихованості та навченості дітей.

Велика увага приділяється спрямуванню зусиль педагогічного колективу на реалізацію сучасного особистісно-орієнтованого підходу до дітей, який передбачає формування у дитини здібностей і бажання усвідомлювати себе як особистість. Ці домінуючі ідеї обговорюються на педагогічних радах, педагогічних читаннях, під час індивідуальних і групових консультацій. На їх основі здійснюється корекція педагогічного стилю роботи вихователів.

Професійному зростанню педагогічних працівників закладу сприяють курси підвищення кваліфікації при КОІПОПК, відвідування обласних та районних семінарів, методоб’єднань,участь у роботі творчих груп, самоосвіта.

В закладі дошкільної освіти створені умови для підвищення професійного рівня та формування компетентності педагогів. Вдало поєднанні колективні, групові та індивідуальні форми методичної роботи сприяють ефективному росту фахової майстерності педагогів. Відповідно до річного плану в закладі створена творча група з досвідчених вихователів, яка працює над вивченням інноваційних технологій, опрацюванням актуальних для закладу дошкільної освіти питань та впровадженням їх в практику роботи з дітьми. Належна увага приділяється вивченню передового педагогічного досвіду вихователів закладу, в даному напрямку проводиться широка роз'яснювальна та консультативна допомога для орієнтування у виборі тематики досвіду, правильного викладення матеріалу за відповідним напрямком роботи,підходів до оформлення.

Найголовнішою формою роботи з педагогічними кадрами в нашому  закладі дошкільної освіти є педагогічна рада, яка керується у своїй діяльності Законами України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", "Положенням про заклад дошкільно освіти", Статутом  закладу дошкільної освіти. Повноваження педагогічної ради визначають також інші нормативні документи, що стосуються діяльності закладу дошкільної освіти. Орієнтуючись на вимоги сьогодення, в зв'язку з  модернізацією  дошкільної галузі, враховуючи необхідність  використання інтерактивних методів роботи з педагогічними кадрами, засідання педагогічної ради намагаємося організовувати нетрадиційно, здебільшого це ділові ігри, тренінги, жваві диспути, анкетування, презентації проектів.

 

Осередком методичної роботи в закладі є методичний кабінет:

 

СТОРІНКА МУЗИЧНОГО КЕРІВНИКА

 

СТОРІНКА ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА

 

МЕДИЧНА СТОРІНКА

 

Десять порад батькам від медсестри

 

Порада 1. З усіх питань щодо здоров’я вашої дитини слід звертатися до лікаря-педіатра, який призначає лікування або при необхідності направляє дитину на обстеження до інших лікарів-фахівців. В особливих випадках, щоб не було затримки термінів початку лікування, при появі перших характерних ознак захворювань рекомендується відразу звертатися до фахівця в даній галузі медицини.

Порада 2. Якщо ви помічаєте, що ваша дитина у колі своїх однолітків відрізняється незручністю рухів, поганою промовою, якщо у неї бувають непритомність, запаморочення, головні болі, блювота, її закачує у транспорті, необхідно проконсультувати дитину у невропатолога.

Порада 3. Зверніть увагу на поведінку дитини: надмірна рухливість, гіперзбудження або, навпаки, млявість, стомлюваність, плаксивість, страхи, порушений сон, нав’язливі руху – це найбільш поширені симптоми психічної напруги ще слабкої нервової системи дитини-дошкільника. При появі цих ознак обов’язково слід показати дитину дитячому психіатру.

Порада 4. Ваша дитина часто перепитує або не завжди реагує на звернену до неї мову, у неї бувають часті ангіни, втрата голосу, кашель, постійний нежить, якщо дитина спить з відкритим ротом, хропе уві сні, гугнявить при розмові – проконсультуйте дитину у ЛОР -лікаря ( отоларинголога).

Порада 5. Якщо у дитини поганий апетит, часто виникає нудота, блювота, порушення стільця (запор, рідкий стілець), болі в животі (до їжі, після їжі), слід звернутися за кваліфікованою допомогою до лікаря-гастроентеролога.

Порада 6. Звернення за консультацією лікаря-алерголога необхідно в тих випадках, якщо в дошкільному періоді у дитини виникає реакція (висип, набряк, утруднене дихання, раптовий нежить, чхання) на якусь їжу, запахи, пилок квітів, ліки, щеплення.

Порада 7. Запалення шкіри на різних ділянках тіла (частіше на руках і ногах), що супроводжується почервонінням, сверблячкою, лущенням, ексудацією – можливо, це ознаки хронічного дерматиту або екземи, вилікувати які допоможе лікар-дерматолог. До дерматолога слід звертатися за будь-яких видимих змін стану шкірних покривів, нігтів, волосся.

Порада 8. Якщо ви помічаєте, що дитина прищурює повіки, коли розглядає віддалені предмети, або низько нахиляється над листом альбому або книги, близько сідає до екрану телевізора, якщо вона здалеку (з відстані 5 метрів) не розрізняє дрібні (до 1 см в діаметрі) предмети, необхідно перевірити гостроту зору вашої дитини – зверніться до окуліста (офтальмолога).

Порада 9. Постійно звертайте увагу на поставу дитини: при ходьбі вона сутулиться, у неї одне плече нижче іншого, лопатки сильно виступають при випрямленій спині; сидячи на стільці, вона помітно прогинається в ту чи іншу сторону, намагається часто міняти позу, низько нахиляється (майже лягає на стіл) під час малювання і т.п. – Обстеження стану хребта повинен зробити фахівець-ортопед.

Порада 10. Не забувайте про необхідність обов’язкових профілактичних оглядів вашої дитини наступними фахівцями: ендокринологом (попередження захворювань щитовидної залози, діабету, ожиріння, порушень росту), хірургом (виявлення вроджених аномалій), стоматологом (виявлення і лікування карієсу), кардіологом (діагностика порушень функції серця і судин ), логопедом (порушення мови і сприйняття звуків).

Дитячі інфекційні хвороби та механізми зараження ними.

Профілактика інфекційних захворювань у дітей перш за все полягає у необхідності зміцнення здоров'я дитини, підвищення опірності організму до захворювань; попередженні спілкування дитини із хворими і носіями мікробів-збудників, своєчасному проведенні профілактичних щеплень.

Батьки, думаючи про майбутню дитину, мають перевірити своє здоров'я. Майбутня матір повинна додержуватися правильного режиму життя, суворо виконувати усі поради лікаря. Для нормального розвитку дитини велике значення має вигодовування материнським молоком. Воно містить так звані антитіла, що сприяють підвищенню опірності до інфекційних захворювань. Вигодовування лише груддю матері повинно продовжуватися до 5-6 міс життя дитини.

У нашій країні дітям обов'язково роблять профілактичні щеплення проти туберкульозу, поліомієліту, дифтерії, кашлюку, епідемічного паротиту і кору. Вчені працюють над створенням інших вакцин.

Батькам слід знати, що профілактичне щеплення треба робити своєчасно, у строки, встановлені інструкцією і календарем щеплення. Воно протипоказано хворим і тим, що і перенесли якесь захворювання протягом останнього місяця.

Навіть після легкого нездужання (невисока температура, нежить, кашель) можуть і виникнути різніускладнення.                                                                                             

Організм такої дитини неспроможний відповідно реагувати на дію вакцини. Імунітет і не вироблятиметься або буде дуже слабким. Така дитина сприйнятлива до інфекційних захворювань.

Для створення імунітету після щеплення дитині необхідно створити найкращі умови і режиму і догляду. Вона повинна довго бувати на свіжому повітрі, вживати повноцінну, І багату вітамінами їжу. її слід оберігати від зараження інфекційними захворюваннями, і переохолодження.

Якщо у дитини виникає реакція на щеплення, батьки повинні негайно звернутися до лікаря.

Чимало батьків цього не розуміють і гадають, що робити щеплення не обов'язково, тому що зараз немає випадків захворювання на дифтерію, поліомієліт. Це хибна думка, бо токсикогенні мікроби ще циркулюють у навколишньому середовищі, вони можуть знаходитися і в носоглотці здорових дорослих людей і дітей.

Протягом багатьох сторіч дифтерія забирала тисячі людських життів.

Дифтерія - важке інфекційне захворювання, збудник якого швидко поширюється при кашлі та чханні, супроводжується місцевим запаленням слизових оболонок верхніх дихальних шляхів, явищами загальної і токсикації та враженням нервової серцево-судинної системи і може призвести до смерті. Дифтерія спостерігається лише у людини й викликається дифтерійною паличкою. Потрапивши в організм людини, збудник розмножується й виробляє токсин, який і призводить до захворювання. Єдиним захистом дітей від захворювання на дифтерію є щеплення. У нас в країні щеплювати проти дифтерії починають з трьох місяців. Вчені довели, що протягом перших місяців життя дитину від захворювання захищає імунітет, отриманий від матері. Також доведено, що одноразове введення дифтерійного анатоксину не захищає від захворювання. Розроблені правила й терміни імунізації, так званий календар щеплень, відповідно до якого дітей щеплюють тричі на першому році життя.

В подальшому для забезпечення захисної дії дітей імунізують у - 18 місяців, 6, 14, 18 років.

Першу планову ревакцинацію дорослих за віком та епідпоказами, які раніше були щеплені, треба здійснювати з інтервалом 5 років після останнього щеплення, подальші планові ревакцинації дорослих проводяться з мінімальним інтервалом 10 років від попереднього щеплення.

Одночасне проведення щеплень проти дифтерії, кашлюка та правця не лише не зменшує, а навпаки, підсилює захисну дію.

Випадки захворювання на дифтерію зустрічаються і сьогодні. Хворіють переважно не прищеплені особи або щеплені з порушенням схеми імунізації. Саме тому слід особливо ретельно дотримуватись термінів проведення щеплень, адже навіть незначне відхилення може спричинити втрату імунітету й захворювання на дифтерію Батькам не слід відмовлятися від вакцинації, цим ви збільшуєте ризик інфікування й захворювання дитини дифтерією.

Не менш небезпечним захворюванням для дітей, особливо молодшого віку, є кашлюк. Його збудник поширюється при кашлі та чханні. Викликає довготривалі напади кашлю, які ускладнюють дитині приймання їжі, пиття або навіть дихання. Кашлюк може стати причиною легеневих проблем, ушкоджень мозку та навіть смерті. До 80% захворювань кашлюком припадає на дітей у віці до 5 років. Чим менший вік дитини, тим важчий перебіг захворювання. Саме тому щеплення проти кашлюка роблять дітям, починаючи з 3-х місяців, і завершують вакцинальний комплекс у 18 місяців.

Останнім часом з'явилась думка, що у зв'язку зі зменшенням захворюваності на кашлюк і нібито високою реактогенністю вакцин від щеплення можна відмовитися і захищати дітей лише від дифтерії та правця. Подібна тактика призвела у ряді країн до виникнення епідемії кашлюка, яка забрала не одне дитяче життя. Щорічно на кашлюк хворіє 40 млн. людей у всьому світі, близько 34 тис. - гине від ускладнень хвороби. Па сьогоднішній день розроблено якісні, ефективні та безпечні вакцини, в тому числі з а целюлярним компонентом для профілактики кашлюка, дифтерії, правця, що розраховані на імунізацію й ослаблених дітей.

Збудник кашлюка нестійкий поза організмом хворого, інфікуватися можна лише при спішуванні з останнім. Саме тому нещеплену дитину слід оберігати від спілкування з особами, які кашляють.

Однією з найпоширеніших дитячих хвороб є кір. Кожні 15 секунд на земній кулі від кору помирає дитина, щорічно він забирає 2 млн. людських життів. Хворіють на кір лише люди, а тому інфікуватися можна тільки від хворої особи До захворювання сприйнятливі усі люди в будь-якому віці. Воно супроводжується тяжкою лихоманкою, висипанням та симптомами, подібними до грипу. Кір може призвести до втрати слуху, запалення легенів, ушкоджень мозку або навіть смерті.

Збудник поширюється дуже швидко та легко, при цьому діти, які не були вакциновані, захворіють в першу чергу. Доведено, що вірус може перебувати в повітрі (зберігаючи здатність інфікувати) протягом 2 годин після того, як хвора особа залишила кімнату.

На жаль, зустрічаються випадки, коли дітей не щеплюють у зв'язку з так званими протипоказаннями. Батьки вважають, що дитину, яка хворіє на астматичний бронхіт, пневмонію, ексудативний діатез тощо, не слід щеплювати. Ця думка хибна! Безпечніше отримати щеплення в період, коли дитина здорова, ніж перехворіти на кір. Саме у таких дітей кір супроводжується ускладненнями й протікає надзвичайно важко.

У нашій країні проти кору імунізують у віці 6 років або у 11 років ( якщо не було проведено в 6 років).